هر وقت شیطان به سراغتان آمد وگفت که ریا کن به یاد این حدیث بیفتید ریا نکنید 

خداوند میفرماید:

 ای ریا کار! برای چه ریا میکنی ؟؟

 برای این ریا میکنی تا در دل مردم جا باز کنی ومرید پیدا کنی ومردم مرید تو شوند .

تو بیا خالص شو و همه ی کارها را برای من انجام بده، من بیشتر برای تو  مرید درست میکنم و  محبت تو را بیشتر در دل  مردم می اندازم .


 آیت الله مجتهدی تهرانی 


یه حدیث هم از امام علی علیه السلام براتون میزارم:

اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنْ أَنْ تَحْسُنَ فِی لَامِعَةِ الْعُیُونِ عَلَانِیَتِی وَ تَقْبُحَ فِیمَا أُبْطِنُ لَکَ سَرِیرَتِی مُحَافِظاً عَلَى رِئَاءِ النَّاسِ مِنْ نَفْسِی بِجَمِیعِ مَا أَنْتَ مُطَّلِعٌ عَلَیْهِ مِنِّی فَأُبْدِیَ لِلنَّاسِ حُسْنَ ظَاهِرِی وَ أُفْضِیَ إِلَیْکَ بِسُوءِ عَمَلِی تَقَرُّباً إِلَى عِبَادِکَ وَ تَبَاعُداً مِنْ مَرْضَاتِکَ؛

خدایا، به تو پناه برم از اینکه در دیدگاه دیگران زیبا باشم امّا باطنم در پیشگاه تو زشت باشد، تا با مردم ریاکاری کنم به آنچه تو از من  آگاهی، پس برای مردم ظاهرم را زیبا کنم امّا با عمل زشتم به سوی تو آیم به خاطر نزدیکی به بندگان و دوری از خشنودی تو.

نهج البلاغه، حکمت 268