تک بیتهای ناب


دلم رنج عجیبی میبرد از دوریت اما

نجابت میکند مانند بانوهای ایرانی...



دنیا بدون عشق چه دنیای مضحکی است

شطرنج مسخره است زمانی که شاه نیست

علیرضا بدیع



در کوچه های قلب من گاهی قدم بگذار

ایران بعد از حمله چنگیز را حس کن!

سید حسین حسینی



دیده را فایده آنست که دلبر بیند

ور نبیند چه بود فایده بینایی را

سعدی



دل را شکسته ای وغرامت نمیدهی؟!

دستت درست ، دلبر گردن کلفت من

سعید سلیمانپور



در خاطرم خیال تو را حمل میکنم

با آن ظرافتی که کسی یک عتیقه را

شیرین خسروی



دست من و تو نیست اگر نوکرش شدیم

خیلی حسین زحمت ما را کشیده است



دست و پا بسته و رنجور به چاه افتادن

به از آن است که در دام نگاه افتادن

حامد عسکری



دلخوش به خنده‌های منِ خیره سر نباش

دیوانه ها به لطف خدا ، غالباً خوش اند...



دلم را چشمهایش تیرباران کرد ، تسلیمیم

بگویید آن کمان ابرو سپاهش را نگه دارد...

حسین زحمتکش